søndag 29. september 2013

Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg

Kjersti Annesdatter Skomsvold
Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg


Boka handler om Mathea Martinsen som er blitt en gammel dame som er redd for å dø før noen i det hele vet at hun har levd. Hun er gift med Epsilon som jobber på statistisk sentralbyrå selv om han er over pensjonsalderen. Mathea gjør ikke mye spennende i livet sitt og er som regel usynlig for andre, men nå bestemmer hun seg for å prøve å gjøre noe med det før hun dør.

Boka er så, så fin! En annerledes bok, spesiell skrivestil som passer godt til Matheas personlighet og historie. Mathea er jo en dame som gjør veldig lite spennende og er egentlig ei ganske rar dame, men historien hennes er så sjarmerende, morsom og trist. Jo mer jeg las, jo bedre ble boka. Man får vite småting underveis og det er skrevet på en veldig fin måte. Når triste ting skjer feks. så skriver hun ikke direkte alt som skjedde, plutselig bare innser du hva som har skjedd og en liten setning kan gi deg en sprekk i hjertet. Holdt på å gråte flere ganger, og jeg har ledd og smilt flere ganger. Jeg har også bare ristet litt på hodet mens jeg smiler av Matheas morsomme personlighet. Hun er kjemperar og søt!

Anbefales å lese! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar