søndag 22. desember 2013

Will Grayson, will grayson



"One cold night, in a most unlikely corner of Chicago, two teens—both named Will Grayson—are about to cross paths. As their worlds collide and intertwine, the Will Graysons find their lives going in new and unexpected directions, building toward romantic turns-of-heart and the epic production of history’s most fabulous high school musical."

Når jeg leste dette bakpå boka så tenkte jeg faktisk ikke at dette kunne være en homoromantisk(?) historie i det hele tatt. Når jeg leser det igjen nå så kan man jo kanskje tenke det, men ikke helt. Og det liker jeg! Denne boka har altså homoromantisk og heteroromantisk (jeg vet ikke helt hva jeg skal si) historier. Det er jo de to Will Graysons som er hovedpersonene, men Tiny Cooper, bestevennen til han ene WG er også veldig viktig i historien, egentlig handler det mest om han, samtidig som det selvfølgelig handler mest om WGx2. Bakpå boka jeg har og inni er det masse "DU VIL ELSKE BOKA!" type utsagn fra aviser og folk, de lover deg at du vil synge og le og grine og jeg vet ikke hva. Det virker litt som verdens beste bok, og det er kanskje å overselge det litt. Jeg sang ikke med, jeg gråt nesten, jeg lo litt. Så det er en god bok, men jeg forventet å synge for full hals som disse lovet at jeg ville. 

Jeg valgte å lese denne boka fordi jeg elsket The fault in our stars av John Green, og hvis du og gjorde det og du og liker å lese litt mer homoromantisk, og tenåringsproblematikk, så anbefales den! Jeg har ikke lest noe av David Levithan før, men jeg likte hans skrivemåte også. Deres skrivemåter ligner litt og funker fint sammen. Du kan også se hvem so har skrevet hva fordi David har en helt annen stil på oppsettet. Han skriver med bare små bokstaver og setter ting opp annerledes, som dialogen. Det at han skriver sånn, spesielt med bare små bokstaver fungerer så fint til den ene WG. Han er en deprimert type uten særlig venner og det kommer ekstra godt frem emd skrivemåten. Så det likte jeg skikkelig godt. Så hvis det var med vilje, good job!

Anbefales å lese hvis du liker John Green, tenåringsromanse og problematikk, hetero/homormanse. Og den er lettlest. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar