lørdag 22. mars 2014

Prosjekt2014


Litt mer fra prosjektet, til den som måtte være interessert.

Jeg husker den første gangen jeg sov hos deg. Vi hadde vært ute. Gått en tur på byen sammen med noen i klassen vår. Vi snakket ikke hele kvelden. Ikke før rett før utestedet stengte. Da så du på meg med et lite smil i fra andre siden av rommet. Bare så. Sa ingenting. Jeg så tilbake. Glemte alt. Glemte å smile. Glemte å blunke. Glemte å se normal ut. Jeg bare så på deg. Jeg ble fanget av deg. De andre gikk ut. Du enset de så vidt. Jeg enset de så vidt, når jeg gikk mot deg. Du sa ingenting. La bare armen rundt meg. Føte meg stille ut av rommet og så bort. Jeg husker tomheten jeg følte når du så bort. Jeg husker frykten. Nysgjerrigheten. Jeg husker hvordan jeg bare ville være med deg. Jeg husker jeg følte det var feil.

Jeg husker jeg ikke brydde meg. 
Han lukket døren bak oss, låste og dyttet meg opp mot den. Kysset meg. Hardt. Hånden hans gled ned overarmen min og sakte ned til fingrene mine. Den andre holdt meg fast. Hardt. Når vi til slutt løste kysset pustet jeg raskt. Hjertet dunket. Hardt. Jeg ville. Jeg ville ha han nærmere. Jeg ville ha hans hender mot mine nakne kropp. Jeg ville. Likevel, stod jeg helt stille. Jeg var helt stille. 
Hånden hans la seg over magen min. Dro i toppen. Røsket. Den gikk over hodet. Mens han pustet tungt og så på meg. Han så på bh en min, den hvite med blonder. Jeg så på ansiktet hans. Hvor alvorlig han var. Det føltes ut som om hjertet stoppet i brystet. Jeg ble redd. Han var så alvorlig. Han som alltid hadde antydning til smil i munnviken. Han var så alvorlig. Han så på meg. Lenge. Kanskje. Så med øynene. Så med fingrene. Dro de lett over huden min. Holdt jeg pusten? Han så opp på meg og endelig smilte han. Jeg pustet lettet ut. Jeg lente meg mot han. Kysset han. Jeg lente meg mot han.
Han tok hånden min og ledet meg inn på soverommet. Jeg vet nå at det har hvite vegger og blått teppegulv. Den kvelden la jeg bare merke til sengen. Dobbeltseng. I hjørnet. Pent redd opp. Han dyttet med ned på dynen som hadde stripete sengetrekk. Mørkeblåe striper mot en lysere blå bakgrunn. Jeg husker jeg tenkte det var typisk han. Hvorfor vet jeg ikke. Han liker jo egentlig ikke blått. Favorittfargen hans er grønn. Sengesettet var en gave i fra tanten hans. I denne gaven holdt han meg fast. Ikke hardt. Ikke løst. Kysset meg. Ikke hardt. Ikke mykt. Kneppet opp buksen min. Strøk meg varsomt over trusen min. Varmt. Han hadde varme hender. Vått.

Etterpå sa du ingenting. Bare pustet tungt. Jeg lå ved siden av og så på deg. Så hvordan brystet ditt beveget seg opp og ned. Så hvordan du gned deg i pannen. Hvordan du hadde antydning til smil i munnviken. Hvordan jeg hadde et ordentlig smil i min. Jeg ignorerte alle tankene som kom da. Om hva dette betydde. Om hvordan dette kunne skje. Om hva keg skulle gjøre nå. Jeg ignorerte de. Så bare på deg. Hvordan du snudde deg mot meg, kysset meg på pannen. La armen rundt meg. Lukket øynene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar